E-05 Řešení stížností
Stížností se rozumí vyjádření proti postupu CL/FNKV při poskytování zdravotní péče a
proti činnostem souvisejících s poskytovanými zdravotními službami. Postup
je řešen v souladu se SM FNKV Vyřizování stížností.
Stížnost
může být podána písemně, ústně nebo v elektronické podobě na elektronickou
adresu fnkvred@fnkv.cz, centlabsec@fnkv.cz.
Telefonické stížnosti se nepřijímají. Stížnost může podat pacient, zákonný
zástupce pacienta, osoba blízká (v případě že pacient tak nemůže učinit pro
svůj zdravotní stav nebo úmrtí), osoba zmocněná pacientem. Stížnosti od zaměstnanců
FNKV jsou řešeny příslušným odborem nebo jsou vedeny jako nežádoucí událost.
Ve stížnosti musí být jméno a kontakt na stěžovatele, aby byl zajištěn
přenos informací. Bez doplnění osobních údajů stěžovatele, je se stížností
nakládáno jako s anonymní stížností. Anonymní stížnost je předána vrchní
laborantce nebo vedoucímu laboratoří, kteří zváží závažnost dané stížnosti a
v případě nutnosti stížnost řeší.
Pro zaznamenání ústní stížnosti využije pověřený
pracovník CL Záznam
o ústně podané stížnosti, který musí být podepsaný stěžovatelem a zaměstnancem CL, který stížnost sepisoval. Jedno vyhotovení
záznamu je předáno stěžovateli. Všechny
stížnosti jsou předávány neprodleně na sekretariát ředitele FNKV, kde zaměstnanec
pověřený vedením agendy stížností tuto stížnost prošetří a v zákonné lhůtě
odešle odpověď stěžovateli. Lhůta
pro vyřízení stížnosti je 30 dnů od doručení na sekretariát FNKV. Stanovenou
lhůtu lze odůvodněně prodloužit o dalších 30 dnů. Stěžovatel je o prodloužení
vyrozuměn.